Afstandsonderwijs tip 4: Ook online kun je differentiëren in de les

Afstandsonderwijs tip 4: Ook online kun je differentiëren in de les

Door corona geven we steeds vaker online les. Aan een paar leerlingen die thuis zitten, of aan de hele klas omdat je bijvoorbeeld zelf wacht op de uitslag van een coronatest. Hoe houd je in deze grillige tijd grip op de voortgang van je leerlingen, zodat je hen toch goed kan begeleiden? Met Numo kan dat vrij gemakkelijk. 

TIP 4 Ook online kun je differentiëren in de les

‘’Op basis van het resultatendashboard (tip 3) kun je ook online differentiëren. Dat kan op verschillende manieren. Begin bijvoorbeeld met instructie over een onderwerp waar veel leerlingen mee aan het oefenen zijn. Of geef instructie over een onderwerp waar meerdere leerlingen moeite mee hebben. Bijvoorbeeld het zelfstandig naamwoord. Leerlingen die de stof al begrijpen, mogen al aan het werk. Gedurende de rest van de les gaat iedereen zelfstandig aan het werk. In die tijd kun jij ‘spreekuur’ houden voor leerlingen die vragen hebben, of plan je tijd in voor leerlingen bij wie jij hebt gesignaleerd dat ze moeite hebben met een bepaalde vaardigheid.”

– Sander Beek, Numo-adviseur

Comments are closed.