Implementatiewijzer

Op deze pagina vind je de implementatiewijzer, die je kunt gebruiken om Numo succesvol te implementeren bij jou op school. Je loopt de implementatiewijzer door van boven naar beneden. Bij een aantal onderdelen vind je hulpdocumenten die iedere vakgroep of docent die met Numo gaat werken, invult. Zo zorg je ervoor dat jullie gezamenlijk een goede start kunnen maken!

Vind je het fijn om hulp te krijgen bij het implementeren van Numo? Wij begeleiden jullie graag bij een goede implementatie. Hier lees je meer over de teamsessie Hoe werken wij met Numo?

Het vormen van een gezamenlijke visie met je team over het hoe en waarom jullie Numo (gaan) inzetten, is ontzettend belangrijk. Ons visiedocument biedt je hier handvatten voor. Zo weet je waar je over na moet denken en welke beslissingen je moet nemen. Vul dit document gezamenlijk in (bijvoorbeeld met je vakgroep) en pak hem er weer bij op het moment dat je Numo gaat evalueren.

Als je als docent met Numo gaat werken, is het belangrijk dat je een basistraining hebt gevolgd. In deze training worden alle belangrijke functionaliteiten van Numo met je doorgenomen. Heb je tijdens het werken met Numo toch nog vragen? Neem dan eens een kijkje op onze website of meld je aan voor het Numo-vragenuur. In dit vragenuur geven wij antwoord op de vragen die jij nog hebt over Numo.

Je leerlingen gaan werken met Numo! In het visiestuk heb je als school al nagedacht over hoe je dit leermiddel in gaat zetten. Ook heb je als het goed is een training gevolgd of is hiervoor een datum gepland. Nu is het belangrijk om binnen je team/vakgroep afspraken te maken over de praktische zaken rondom het werken met Numo. Dat kun je doen met behulp van dit document. Vul het document gezamenlijk in om je afspraken te borgen. De verschillende manieren van werken zijn:

  • Klassikaal met de leerplannen als basis (tijdens de vakles)
  • Klassikaal en taakgericht (tijdens de vakles)
  • Remediërend met de leerplannen als basis (tijdens een mentorles of flexuur)
  • Remediërend onder begeleiding van een RT-er

Voordat leerlingen kunnen starten met Numo, is het belangrijk dat enkele technische randvoorwaarden op orde zijn. Denk aan beschikbare devices voor leerlingen en een werkende internetverbinding. Hier vind je onze checklist die je door kunt sturen naar je ICT-beheerder.

Vervolgens wil je waarschijnlijk enkele groepen informeren over het werken met Numo. Het kan handig zijn om het ingevulde visiedocument over het werken met Numo te delen met collega's, zodat zij ook zien hoe en waarom Numo wordt ingezet. Willen collega's meer weten over de werking, kun je deze demovideo met ze delen.

Laat je leerlingen thuis met Numo werken? Dan wil je ouders ook informeren over hoe Numo werkt en hoe zij leerlingen hierbij kunnen helpen. Hiervoor kun je deze video delen met ouders. We leggen de formatieve werking van Numo uit en waarom het belangrijk is om leerlingen sprongtoetsen altijd zelfstandig te laten maken.

Tot slot wil je je leerlingen ook meer vertellen over het werken met Numo. Als leerlingen voor het eerst inloggen krijgen ze deze video in beeld, waarin we laten zien hoe Numo werkt. Deze kun je ook in de klas laten zien.

Je eigen Numo-adviseur

Elke school heeft een eigen Numo-adviseur. Nadat je bent gestart, neemt deze adviseur contact met je op en ook tussentijds kun je bij je adviseur terecht met vragen. Ook organiseren wij elke week een vragenuurtje, waar je je voor kunt aanmelden en je vragen kunt stellen. 

Service & Support

Ook kun je elke werkdag tussen 09:00-17:00 uur contact opnemen met onze afdeling Service & Support. Op het moment dat je vastloopt, kunnen zij je direct verder helpen. Ze zijn bereikbaar via 0297 523 159 of via support@kurve.nl.

Wanneer je al een tijdje met Numo werkt, kun je je verder professionaliseren. Zo bieden wij een verdiepingstraining en een masterclass Formatief evalueren. Een overzicht van onze trainingen vind je hier.

Comments are closed.